Nr alarmowy 112
Przejęcie numeru 112 przez Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego (WCPR) we Wrocławiu.
Do końca września br. funkcjonowanie numeru alarmowego 112 na terenie powiatu oleśnickiego odbywało się w dwojaki sposób. Osoba, która wykonywała połączenie z telefonu stacjonarnego, po wybraniu numeru 112 dodzwoniła się do dyżurnego stanowiska kierowania Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Oleśnicy. Wybierając numer alarmowy 112 w sieci komórkowej połączenie było odbierane przez dyżurnego Policji w Oleśnicy. To już przeszłość. Na wniosek dyrektora Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu, od 1 października 2013r. wszystkie zdarzenia, które są zgłaszane z terenu powiatu oleśnickiego oraz powiatów: głogowskiego, górowskiego, jaworskiego, Legnicy, legnickiego, lubińskiego, milickiego, polkowickiego, trzebnickiego, wołowskiego i złotoryjskiego z sieci stacjonarnej oraz komórkowej na numer alarmowy 112 są odbierane przez Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego (WCPR) we Wrocławiu, w którym specjalnie przeszkoleni dyspozytorzy, znający języki obce po otrzymaniu zgłoszenia, przekazują je do właściwych służb w danym powiecie.
W pierwszej połowie października w powiecie oleśnickim miało miejsce kilka przypadków, gdzie przekazane z WCPR-u informacje dotyczyły zdarzeń zlokalizowanych
w innych powiatach.
Aby uniknąć pomyłek oraz skrócić czas podjęcia działań – korzystaj z numerów alarmowych: 997, 998, 999, które nadal funkcjonują w powiecie oleśnickim. Po otrzymaniu zgłoszenia o pożarze, wypadku czy innym zagrożeniu w sposób natychmiastowy dysponowane są odpowiednie służby ratownicze.
Przypominam, że numer 112 jest europejskim numerem alarmowym, który przeznaczony jest głównie dla obcokrajowców poruszających się na terenie całej Unii Europejskiej.